En kundereise med automatisert SMS kommunikasjon

kundereise med sms kommunikasjon

Written by Rune Hansen

Salgs- og markedsansvarlig

March 2, 2021

Du er på ferie og har endelig kommet frem til hotellet etter en lang reise. Du blir møtt av en lang kø i resepsjonen før du endelig kan starte ferien. Det skal mye til for å endre et førsteinntrykk.

Flowize har en effektiv digital løsning til dette irritasjonsmomentet.
Et oppfølgingsprogram som kommuniserer med dine gjester fra første uke før ankomst frem til gjesten har forlatt hotellet.
Løsningen vil gi hotellgjesten en særegen opplevelse de vil erfare som høyest profosejonell, samt vil det minimere kødannelser i resepsjonen som er kundeopplevelsens værste fiende ved ankomst.

Bilde 1: Et typisk irritasjonsmoment i kundeopplevelsen som en hotellgjest (mobilbilde tatt av undertegnede)

Før ankomst

Eksempelvis kan vi starte kommunikasjonen med gjesten umiddelbart etter booking.

  • 7 dager før ankomst kan vi informere om hotellet og hva det kan tilby.
  • 3-4 dager før ankomst kan vi foreta automatisk sjekke av værmeldingen for deretter å promotere aktiviteter som hotellet kan tilby (selv eller via partnere), ute eller inne avhengig av værmeldingen.
  • 24 timer før ankomst tilbys gjesten å foreta innsjekking via sin mobil, slik at de kun plukker opp nøkkelen i resepsjonen, eller går rett til rommet dersom dørlåsen kan lese et signal fra mobilen.

Bilde 2: Kundereisen før ankomst

Under oppholdet og etter avreise

Når vedkommende har ankommet hotellet kan eksempelvis middag i restauranten eller andre aktiviteter hotellet ønsker å promotere sendes til gjestens mobil.

Når det nærmer seg avreise kan gjesten sjekke ut ved hjelp av mobilen, eventuelt også promotere transport til flyplass etc.

Etter at gjesten har reist kan ytterligere aktiviteter trigges, eksempelvis undersøkelse om fornøydhet, evaluering i Tripadvisor eller andre aktiviteter som måtte være av interesse.

Bilde 3: Kundereisen under og etter oppholdet.

Løsning for en bedre kundeopplevelse

Flowize løsningen består av 3 elementer:

  1. Integrasjon mot hotellets egne og eksterne systemer (eksempelvis Yr for værmelding)

  2. Arbeidsflyt for å styre hendelsesforløpet for gjesten

  3. Design av innhold (mobil, email, web landings sider, pdf, Facebook Messenger etc.) knyttet til tjenesten

Kostnadsfri testperiode

Dag(er)

:

Time(r)

:

Minutt(er)

:

Sekund(er)

Jeg vil vite mer – kontakt meg! 

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *