Databehandling i sanntid, sammen med utmerkede tilkoblingsmuligheter, gjør det mulig å gi svært personlige kundeopplevelser.
I stedet for massehåndtering av e-post eller trykt korrespondanse med angitte intervaller, kan kommunikasjonsflyter starte når som helst, utløst av forhåndsdefinerte hendelser.
Personlige kundeopplevelser
Enten det er 7 eller 70.000, tilbys hver kunde individuelle tjenester og relevant informasjon, knyttet opp mot kundens foretrukne kanal.
Det er nå enkelt å integrere CRM-systemer og/eller andre informasjonskilder og automatisere leveransen av innhold til internett, mobile enheter og andre kanaler. Og i tillegg er det mulig respondere umiddelbart på fremtidige hendelser. Det hele vil være en svært positiv opplevelse for kunden.
Byggeklosser av en opplevelse på neste nivå
Personlig kundeopplevelse er basert på fire byggeklosser i dagens CCM-løsninger.
integrasjon
God integrasjon med eksisterende informasjonssystemer er det som gjør nye CCM-løsninger vellykkede. Enten det er gamle eller hjemmelagede løsninger, er det ikke nødvendig å migrere eller endre noe i teknologistakken.
Standardiserte API-er gjør det mulig å nå frem til dataene i de ulike systemene.
automatisering
Måten å samhandle nøyaktig og skalerbart på er å automatisere alle nødvendige intervensjoner ved hjelp av automatiserte arbeidsflyter. Muligheten til å designe og implementere arbeidsflyter er nesten uendelig.
Det overlates til alternativene opp til kreativiteten og fantasien hos ut til lagene som jobber med det.
kommunikasjon
Relevant kommunikasjon etter hver enkelt kundes ønske og behov er viktig for å tilfredsstille deres forventninger.
Kommunikasjonsfunksjoner inkluderer design, administrasjon og levering av fysiske og elektroniske innholdsformater. Dette kan være sikker e-post, tekstmeldinger, apper på sosiale medier, nettportaler, automatiserte telefonsamtaler (IVR) og standard e-post.
sanntids
Databehandling i sanntid utvider kundekommunikasjonen fra enveis til toveis individuell kommunikasjon som skjer “i øyeblikket”.
Et eksempel kan være når en kunde sjekker en personlig destinasjonsside eller klikker på alternativer i en nettbutikk.
Eksempel: Flyselskaper
Reisende ønsker nøyaktig og rettidig informasjon, enten det er gode eller dårlige nyheter.
Basert på data i systemene deres, vet flyselskapene om passasjerens bagasje er om bord eller ikke. Når de ulike systemene er integrert, er det nå enkelt å sende en melding til de berørte passasjerer.
For eksempel kan CCM-systemet informere passasjeren om at det ikke er noen vits i å fortsette å vente på bagasjebeltet, og heller umiddelbart gjøre ordninger online for å sende bagasjen til riktig destinasjon. Dette håndteres ved å tilby en personlig destinasjonsside som sender de nødvendige dataene rett inn i systemene.
Mer vanlige varsler kan også sendes, som inneholder flyinformasjon, endringer i gate, eller ankomstinformasjon. I tillegg kan informasjon om vær-data ha interesse for passasjerene.
0 kommentarer